Project 491

Technical aspects

Width
Length
Capacity
Since
Speed

8.00 meter
44.00 meter
250 persons
2019
20.00 km/h

Project 491

Project 491

Het schip krijgt een moderne rechte bijlsteven met een geoptimaliseerde rompvorm voor betere vaar eigenschappen en brandstof besparing.

Alle passagiersdekken worden voorzien een van teakdek en rvs relingwerk. De aflopende lijn van de dekken op het achterschip komen ook terug uit de wereld van Yacht design.

Het interieur krijgt een moderne en warme uitstraling met gebruik van hoogwaardige luxe materialen. Het schip heeft op het hoofddek een capaciteit van 122 passagiers voor een diner setting, de vip lounge biedt plaats aan 22 gasten. Beide dekken zijn door een interne trap en via de buitendekken bereikbaar.

De entree bevindt zich midscheeps op het hoofddek aan beide zijden van het schip. Richting voorschip is een luxe bar en buffetlift gesitueerd voor een culinaire belevenis op hoog niveau.

De ronde 6 persoons tafels op het hoofddek zorgen voor een sfeervolle indeling. Vanaf het hoofddek bereiken de gasten via een trap de garderobe en ruime innovatieve toiletten. Een aangepast toilet voor rolstoelgebruikers is voorzien op het maindek. Ook de buitendekken zijn voor mindervalide gasten bereikbaar per rolstoellift.


Stukje geschiedenis

Mr. Drs. Leo Blok, directeur en eigenaar van Spido, heeft op 18 april jl. de Spido vlag in top gehesen bij scheepswerf De Hoop –Lobith als symbolisch startsein voor de bouw van een nieuw dag passagiersschip voor rederij Spido BV.

Na een lange periode van doelstellingen en wensen formuleren, markverkenning, oriënterende gesprekken voeren en het interpreteren en bestuderen van voorstellen en artist impressions met potentiele werven is uiteindelijk de opdracht verstrekt naar scheepswerf De Hoop-Lobith. De 130 jaar oude werf op de grens bij Lobith-Tolkamer heeft sinds 1995 een aantal spraakmakende en innovatieve schepen voor Spido gebouwd waaronder de Marco Polo (1995), Vasco da Gama (1998) en de Abel Tasman (2000).

Follow us at:

Continue in your language

or switch to

nl Doorgaan in het Nederlands Schakel over naar Nederlands en Continue with English Switch to English de Weiter mit Deutsch Wechseln Sie zu Deutsch fr Continuer avec la france Passer en france ch 繼續用中文 切換到中文