Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Voor al uw vragen met betrekking tot het Corona-Virus, Covid-19 verwijzen wij u naar ons bezoekersprotocol https://www.spido.nl/nieuws.

  1. Wat zijn jullie openingstijden?
    Koninklijke Spido is dagelijks telefonisch te bereiken van 09.00 uur tot 17.00 uur
    Wij streven ernaar mails binnen 12 uur te beantwoorden.
    1e kerstdag en nieuwjaarsdag zijn wij gesloten.
  2. Wat zijn jullie adresgegevens en kunnen wij daar ook parkeren?
    Koninklijke Spido is gevestigd op het Willemsplein 85, 3016 DR ROTTERDAM
    Op het Willemsplein zit de Erasmus parkeergarage waar u uw auto tegen betaling kunt parkeren.
  3. Zijn jullie schepen rolstoelvriendelijk?
    Al onze moderne schepen zijn rolstoelvriendelijk (max 200 kg)met uitzondering van de Ostara.
    Aan boord van onze schepen bevinden zich invalidentoiletten.
    Ook is het mogelijk om zich te verplaatsen naar het buitendek. Het skydeck is helaas niet bereikbaar voor rolstoelen.
  4. Zijn honden toegestaan aan boord?
    Honden zijn toegestaan op de Rotterdam havenrondvaart van 75 minuten, mits aangelijnd.
    Op langere rondvaarten zijn honden niet toegestaan.
  5. Voor welke rondvaart is de Rotterdampas geldig?
    De Rotterdampas is eenmalig gratis voor de Rotterdam havenrondvaart 75 minuten.
    Of in de maanden juli & augustus korting op de Uitgebreide havenrondvaart
    Reserveren online is verplicht
    en u dient uw Rotterdampas te overleggen bij het boarden.
  6. Kunnen wij alleen online entreebewijzen kopen?
    Ja, u kunt alleen online tickets kopen.
  7. In welke talen is de audio explicatie aan boord? Aan boord werken wij met DVD explicatie systemen. Deze zijn in het Nederlands, Engels, Duits en Frans.
  8. Catering mogelijkheden aan boord van Spido?
    Ivm Covid-19 is er momenteel een beperkt voorverpakt assortiment aan boord. Dit is in lijn met de richtlijnen van het RIVM. Wij verkopen blikjes frisdrank/bier, wijn, koffie en thee. Daarnaast verkopen we gevulde koeken, stroopwafels, Mars, Snickers etc. Eigen consumptie aan boord is niet toegestaan. U kunt alleen pinnen aan boord.
  9. Zijn jullie schepen overdekt? Spido beschikt over een moderne vloot waar u binnen en buiten kunt genieten van een rondvaart. Bij mooi weer kunt u van te voren reserveren voor een binnen- of een buitenplek.
  10. Reserveren voor een rondvaart?
    Ja voor iedere rondvaart/dagtocht of themacruise moet u vooraf online uw ticket te reserveren.
  11. Kunnen wij op een andere locatie afgezet worden? Het is niet mogelijk om tijdens een (reguliere) rondvaart ergens anders dan bij het Willemsplein af te meren. Bij gelegenheden waarbij u een compleet schip afhuurt zijn er uiteraard wel mogelijkheden om ergens anders af te meren. Neem hiervoor contact op met de afdeling events.
  12. Wat zijn de afvaarttijden voor de havenrondvaarten? Wij varen dagelijks de Rotterdam havenrondvaart 75 minuten. Per 1 juni 2020 is het noodzakelijk uw tickets vooruit te boeken op spido.nl. Houd u voor het actuele vaarschema onze website in de gaten.
  13. Waar kan ik een klacht indienen? Spido heeft gastvrijheid hoog in het vaandel staan maar waar mensen werken worden er ook fouten gemaakt. U kunt uw klacht mailen naar spido@spido.nl of per post naar: Koninklijke Spido, Willemsplein 85, 3016 DR ROTTERDAM.

Volg ons op:

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Continue in your language

or switch to

nl Doorgaan in het Nederlands Schakel over naar Nederlands en Continue with English Switch to English de Weiter mit Deutsch Wechseln Sie zu Deutsch fr Continuer avec la france Passer en france ch 繼續用中文 切換到中文