Bezoekersprotocol ivm COVID-19

Volg hier het laatste nieuws

Om uw en onze gezondheid te waarborgen ten tijde van het coronavirus (COVID-19) volgen wij de actuele RIVM richtlijnen en NIBHV* adviezen. Daarom vragen wij uw aandacht voor de onderstaande noodzakelijke aanpassingen in de openbare ruimte rond Koninklijke Spido en aan boord van onze schepen.

1. U kunt uw tickets uitsluitend online reserveren.
Bij de reservering wordt geïnformeerd of u geen gezondheidsklachten heeft.

Voor de rondvaart hebben wij aan boord rijen van maximaal 4 personen, als uw gezelschap uit meer dan 4 personen bestaat dient u zich te verspreiden over meerdere rijen. Als u met meerdere huishoudens komt dan dient u per huishouden te reserveren zodat wij de onderlinge afstand van 1,5 meter kunnen garanderen. Daarnaast reserveert u kaarten voor de salon (binnen) of reserveert u een stoel op 1 van onze buitendekken.

Voor dagtochten en themacruises is het niet mogelijk om buitenplaatsen te reserveren. Er wordt aan de hand van de reserveringen een vaste tafelindeling gemaakt (altijd binnen). We gaan er bij deze tafelindeling van uit dat uw gezelschap (bij meer dan 2 personen) uit één huishouden bestaat( max 4 pers.). Is dit niet het geval dan dient u per huishouden te reserveren zodat wij rekening kunnen houden met de 1,5 meter afstand. U wordt bij binnenkomst door ons personeel begeleid naar de tafel die voor u gereserveerd is.

2. De voorschriften van het RIVM worden op de schepen gecommuniceerd door informatie borden in het Nederlands en Engels en moeten worden nageleefd:

● Houd minimaal een afstand van 1.5 meter tot andere mensen.

● Geef andere mensen geen hand.

● Was regelmatig uw handen, aan boord staat handgel.

● Als u hoest of niest doet u dit dan in de elleboogholte.

● Gebruik voor het snuiten van uw neus papieren zakdoekjes en gooi deze direct zelf weg in één van de prullenbakken.

● Bij verkoudheidsklachten, keelpijn, hoesten en koorts, of in het geval van zieke huisgenoten blijft u thuis en kunt u op een andere datum met ons meevaren.

● Wij accepteren alleen nog pinbetalingen.

● U dient te allen tijde de aanwijzingen van onze bemanning op te volgen.

● Er mag niet geschoven worden met meubilair.

● Wij verzoeken u zoveel mogelijk aan uw eigen tafel te blijven zitten gedurende de vaart.

3. Let u bij het boarden van het schip op de 1.5 meter afstand ten opzichte van uw medepassagiers en geeft elkaar de ruimte. Volg a.u.b. de instructies van de walsteward op. Uw ticket wordt bij het aan boord gaan door een medewerker gescand. Bij het aan- en van boord gaan zijn dispensers aanwezig om uw handen te wassen.

4. Aan boord van de schepen zitten passagiers op 1.5 meter afstand van elkaar zover zij geen familie van elkaar zijn of een relatie hebben.

5. Voor de rondvaart geldt dat instappende passagiers de instructie krijgen om eerst de achterste zitplaatsen te bezetten. Bij het van boord gaan krijgen de voorste passagiers de instructie om als eerste te ontschepen. Hiermee wordt voorkomen dat passagiers elkaar aan boord passeren. Wij verzoeken u om zoveel mogelijk op uw rij te blijven zitten en alleen voor bijvoorbeeld toiletbezoek uw plaats te verlaten. Volg de aangegeven looproutes. Het is met binnenplaats tickets niet toegestaan om, zonder vooraf overleg met onze bemanning, buiten een kijkje te gaan nemen. Gasten met tickets voor buitenplaatsen mogen geen binnenplaats innemen. Dit in verband met de maximale capaciteit per ruimte.

Voor de dagtochten en themacruises wordt u door onze medewerkers naar uw tafel begeleid en krijgt u van hen een seintje zodra u kunt ontschepen.

6. Voor en tijdens de vaartocht worden extra hygiënische maatregelen genomen en worden contactoppervlakken zoals tafels, handrelingen en toiletten ook tussentijds veelvuldig gereinigd.

7. Aan boord zijn dranken en etenswaren verkrijgbaar, conform de regelgeving van het RIVM.

Tijdens de dagtochten en themacruises zal er geen buffet zijn maar een aangepast menu.

8. Onze medewerkers worden voorzien van de benodigde beschermingsmiddelen/instructies en staan klaar om u te helpen en ondersteunen om uw verblijf aan boord zo plezierig mogelijk te maken.

9. Ook op het Willemsplein en op ons ponton kunt u onderling voldoende afstand bewaren. Uw plaatsen zijn gereserveerd en er is meer dan voldoende plaats aan boord. Neem de onderlinge ruimte, ook in de rij, om te boarden en om te ontschepen.

Als u onderstaande vragen met JA kunt beantwoorden dan verzoeken wij u dringend uw verantwoordelijkheid te nemen en ons op een later moment te bezoeken.

1. U hoest, heeft last van neusverkoudheid, koorts en/of benauwdheidsklachten.
2. Eén of meerdere van uw huisgenoten hebben last van koorts of benauwdheidsklachten.
3. In de afgelopen 7 dagen is het coronavirus Covid-19 bij u vastgesteld door het LAB.
4. Eén of meerdere huisgenoten zijn ziek en u heeft de afgelopen 14 dagen contact met hem/haar gehad terwijl hij of zij nog klachten had.
5. U hoort eigenlijk in thuisisolatie omdat u direct contact heeft gehad met iemand waarbij het coronavirus Covid-19 is vastgesteld.


Reeds gekochte tickets via Spido.nl kunt u in dit geval kosteloos om laten boeken naar een andere datum voor dezelfde rondvaart, dagtocht of themacruise. (U dient dit wel voor de afvaart kenbaar te maken). Mocht u op dat moment voor een andere cruise kiezen dan berekenen we alleen het verschil in prijs (indien van toepassing) aan u door.

Wij hopen u allen snel in goede gezondheid te kunnen ontvangen!

Volg ons op:

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Continue in your language

or switch to

nl Doorgaan in het Nederlands Schakel over naar Nederlands en Continue with English Switch to English de Weiter mit Deutsch Wechseln Sie zu Deutsch fr Continuer avec la france Passer en france ch 繼續用中文 切換到中文